вторник, 8 января 2019 г.


7 клас                                  Урок №

Тема. Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність географічного положення материка. Історія дослідження.
Форми рельєфу материка.
Мета: сформувати в учнів знання про своєрідність та особливості природи Австралії; продовжувати формувати навички складання характеристики ГП материка за планом; продовжувати формування вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; вдосконалювати практичні вміння та навички учнів працювати з картами атласу, підручником та іншими джерелами географічних знань.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фізична карта Австралії, глобус, атласи, підручники, портрети мореплавців, ілюстративний матеріал про природу мате­рика.

Зміст уроку
I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Прийом «Інтелектуальна розминка»
• За яким планом складається характеристика материка?
• Чому вивчення будь-якої території починається з вивчення її ГП?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Прийом „ Проблемне питання”.
    Щоб подолати шлях до материка, який ми будемо вивчати сьогодні, мандрівнику 100-200 років тому потрібно було б від 7 місяців до одного року. В наш час це займе всього близько 40 годин. А який материк ми будемо вивчати ви дізнаєтеся, якщо виконаєте завдання:
(зачитування уривку з твору „Френсіс Чичестер – вояж мира”)
„ 28 серпня 1966р. із бухти Плімута (Великобританія) вийшла у відкритий океан яхта „Джіпс Мот ІV”, якою управляв Френсіс Чичестер. Через деякий час, обігнувши мис Горн, яхта вийшла в район 40-х широт Індійського океану, а 12 грудня о 16год 45хв її зустріли в пункті, географічні координати якого 36пд.ш.,151сх.д.”
 – Як називається цей пункт і на якому материку він знаходиться?
IV. Вивчення нового матеріалу
 Повідомлення теми та мети уроку
1. Прийом „Очікування”.
 – Чого я чекаю від сьогоднішнього уроку?
2. Прийом  «Що я знаю? Про що хочу дізнатися?»
Про що хотіли б дізнатися?
3. Прийом „Дивуй”.
(зачитування уривку з твору „Діти капітана Гранта” Ж. Верна)
        „А я клянусь вам, що цей материк самий цікавий на всій земній кулі.
Його виникнення, природа, рослини, тварини, клімат, його майбутнє зникнення – все це дивувало, дивує і ще здивує багатьох вчених всього світу. Уявіть собі, друзі мої, материк, який утворився, піднімаючись з морських хвиль не своєю центральною частиною, а краями як гігантське кільце; материк, в середині якого є наполовину випаруване внутрішнє море; де річки з кожним днем все більше і більше висихають; де немає вологи ні в повітрі, ні в ґрунті; де дерева щорічно скидають не листя, а кору; де листки повернені до сонця не поверхнею, а ребром і не дають тіні; де ростуть вогнестійкі ліси; де кам’яні плити тануть від дощу; де дерева низькорослі, а трави гігантської висоти; де тварини незвичні; де у четвероногих є дзьобик, наприклад у єхидни і качкодзьоба, що заставило вчених виділити їх в окремий клас птахо звірів; де у стрибуна кенгуру лапи різної довжини…. Найпричудливіша,  найнелогічніша країна із усіх коли-небудь існувавши! Земля парадоксів, яка опровергає  закони природи.»
4. Прийом «Творча лабораторія»
План уроку.
1.     ФГП материка.
2.     Історія відкриття та дослідження Австралії.
3.     Тектонічна будова та рельєф материка.
4.     Корисні копалини.
Учні об єднаються в групи, використовується диференційований  підхід
Вони працюють в групах самостійно, користуючись  довідником , текстом підручника і картами атласу.
 Після виконання роботи кожна група звітує про виконання роботи.

 Група №1
Завдання.
1.Складіть контур материка.
2.Наклейте його на аркуш папіру.
3.Нанесіть на контур:
- крайні точки материка;
- океани, моря, затоки, протоки, півострова, острова.
- визначте географічні координати крайніх точок;
4. Порівняйте географічне положення Австралії та Південної Америки. Знайдіть спільні та відмінні риси.
Група №2
Завдання.
Використовуючи матеріал підручника та додатковий матеріал охарактеризуйте дослідження материка Австралії.
Результати оформіть у вигляді таблиці.
Час дослідження
     Дослідники
    Результати













Група №3
Завдання.
Використовуючи матеріал підручника, карти атласу охарактеризуйте тектонічну будову та рельєф Австралії.
 Порівняйте  рельєф Австралії і Африки. Результати оформіть у вигляді таблиці.
Ознаки порівняння
Австралія
Африка
1. Що становить основу материка
2. Плоскогір’я
3. Низовини
4. Гори
5. Область складчастості




Група №4
Завдання.
Виправте  помилки в тексті.
« Австралія – найвіддаленіший  від інших материк Землі. Його відкрили
іспанці у 1668 році.
Він – найбільший за площею, розташований у південній півкулі щодо екватора та західній півкулі щодо нульового меридіану. Материк перетинає Південний тропік.
Австралію омиває Атлантичний та Тихий океани. На цьому материку живуть
кенгуру,жираф ,коала,лисиця. Біля берегів Австралії простягається Великий бар’єрний риф. В липні на материку – літо,а в січні – зима.»
Група №5
Завдання.
Використовуючи матеріал підручника, карти атласу виписати  на які корисні копалини багата Австралія?
Після виконання роботи групи  звітують, а інші учні працюють в робочих  зошитах та  на контурних картах
 Підбивається підсумок, учні роблять висновок.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Мікрофон»
• У чому особливості ГП Австралії?
• Звідки пішла назва материка, хто і коли його відкрив?
• Особливості рельєфу Австралії.
• Чому в Австралії нема вулканів і льодовиків?
• На які корисні копалини багатий материк?
VІ. Підсумок уроку
Прийом «Так – ні»
• Австралія найменший материк Землі.
• На материку є діючі вулкани.
• В Австралії є високі гори.
• Материк не має територій із сучасним зледенінням.
• Вздовж північно-східної частини материка простягнувся Великий Бар’єрний риф.
• Австралію відкрили китайці.
• В Австралії багато родовищ нафти та природного газу.
Прийом «Рефлексія»
Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Що найбільше вразило?
Виставлення оцінок.
VII. Домашнє завдання
• Опрацювати текст підручника.
• Закінчити роботу в контурних картах.
• Підготувати додатковий матеріал, що стосується внутрішніх вод та клімату материка.
• Скласти кросворд з географічною номенклатурою материка.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМ: «Тектонічні структури. Геологічна будова. Рельєф. Геоморфологічна будова. Мінерально-сировинні ресурси» (8 клас...